recent posts

sELaMaT dAtANg kE wEB BloG ciKgu ZaiLaNi

12 October 2009

Itu pun salah aku jugak ke....

....:: ::......
....











..:entry ini telah didelete:..
kerana janji saya kepada GB
penulis

10 comments:

huda said...

salam.
ini pendapat le....bukannya nak menyiram minyak ke api yang tgh marak.

bebanyak bersabar.
ingat bahawa setiap perkara itu terutama yang menyulitkan kita adalah sebagai ujian dari Yang Maha Esa.Kena terima dengan sesabar sabarnye.

Ujian Allah ini datang dalam berbagai rupa.....

sabar ye....saya faham masalah cikgu. biasalah dengan jenis manusia yang tak mahu mengaku kesalahan...egois...

banyak berdoa...insyaAllah segala yang pahit akan dibalas dengan yang lebih manis....cuma masa yang menentukan.
Wassalam.

Cikgu Zailani said...

Hai Teacher Huda...
TQ atas pendapat yg bernas itu.
Sebenarnya ini yg selalu bermain difikirkan diminda ini. Sabar... Sabar... sabar.
Dah lama sabar.
Pasal tu jadi mcm ini. Orang boleh pijak2 kita pun sabar. Orang boleh kutuk, tipu dan tindas kita pun kita sabar. Dan akhirnya.....
Tapi kesabaran tu ada batasnya tau?

Firli said...

Duit mana boleh sabar.....kita kerja sebab dapat duit....zaman la mana ada orang kerja tak dapat duit....kerja gila namanya....Teringat masa aku mula mula posting 6 bulan tarak gaji....Kebetulan satu hujung minggu aku dan member aku yg sama sama tak dpt gaji menghadiri satu khenduri di kampung...duduk semeja..entah macam mana member aku ni cerita la pasal kerani yg lambat buat gaji menyebabkan tak dapat gaji..ada hamba Allah ni kata dia kata kerja tak dapat gaji tu biasa la....Apa lagi member aku sound balik nak bagi anak bini mkn apa kalau tak ada gaji...Melopong member tadi...Moral of the story...Jgn cakap senang..kena batang hidung sendiri..Tgk sabar takat mana...Gua simpati sama lu...RM400 manyak oooo00...Gua income tax Rm100 sebulan pun gua bising...Anyway PT tu patut ditegur dan jgn sampai pisang berbuah 2 kali

Cikgu Zailani said...

Terima kasih kepada kawan2 kerana support saya. Tengah hari tadi GB panggil aku dan dia minta aku delete entry ini.. Hanya bertahan 24 jam je aku punye entry kali ini.
WOW... KONTROVERSI KE entry ini?
Apa pun aku dah janji nak delete
esok pagi.
Mintak maaf kepada semua ye yg terasa. Siapa makan cili dia rasa pedas.

Firli said...

Hidup JAI....Teringat kata-kata Saidina Ali bila di angkat jadi Pemimpin...Kalau Betul Ikut....Kalau Salah Tolong Tegur...Selepas tu Saidina Omar mengeluarkan pedang sambil berkata kalau salah ..Akulah orang yang pertama tegur...Moral of the story..TEGUR kalau salah walaupun PAHIT

kapurtulis said...

Cikgu Zailani
Sy rasa tindakan cikgu tu betul. Saya amat sokong. Bagitau GB untuk menegur PT yang bongkak.
Kat Sekolah aku PTnya lagi le CILAKE... Berlagak mengalahkan GB. Siap marah2 dan sindir2 cikgu sembang kat bilik guru. Berlagaknya tu mengalahkan GB. Kita org pangil dia GPK4... Kah3.
Apa pun memang tindakan cikgu zailani tu betul

cikgualias said...

bukan salah ko.. salah org yang tak buat keje lahhh.. lain saman jer .. bawak kemahkamah.. baru ada akal...

Cikgu Zailani said...

Terima kasih atas sokongan Cikgu Firli. Betul jugak kata cikgu. TaK apalah.....
Mengalah bukan bererti kalah,
Tapi mengalah tanda ada maruah bukan ikut hati marah..

Cikgu Zailani said...

Terima Kasih Kapur Tulis,
Sebenarnya kat mana pun ada masalah kan. Cuma cara mengatasi masalah tu yg berlainan. Tapi cara saya mengatasi stress ini tak disukai orang. Walaupun ramai yang sokong saya. TQ ye...

Cikgu Zailani said...

Salam Cikgu Alias
Kalau kita nak membicarakan salah dan benar memang org tak ramai yg sedia menerima dan mengakui kesilapan. Tapi dipadang mahsyar kelak mulut dah tak boleh berkata-kata dan anggota lain yg berbicara menjadi saksi. Itulah mahkamah yang paling valid.

...:Koleksi Lagu Pilihan:...