26 Oktober 2016

Jika Dibimbing Dengan Terbaik Pasti Boleh

Assalamualaikum, kepada semua yang masih sudi menatap blog ini. Kali ini saya nak kongsi pengalaman membimbing, dan membantu murid saya untuk membuat pameran Sains sempena pasca UPSR. Hasil bimbingan akhirnya 5 kumpulan telah bersaing untuk mempersembahkan pameran dan eksperimen mereka dan 2 pameran khas
Pameran ini telah diadakan pada 4 Oktober 2016 dan telah dirasmikan oleh Guru Besar SK Parit Baharu Tn Hj Mohd Salleh b. Mat Kassim
Booth 1 dengan pameran kaedah Sambal untuk menguji Asid atau Alkali
Booth 5 mempersembahkan konsep tekanan Udara diketuai oleh Adik Haris Hakimi Ahmad
Booth 4 memilih topik gunung berapi 
Murid SK Parit Baharu memang kreatif dan sangat berpotensi seandainya mendapat bimbingan dan bantuan yang terbaik 
Antara carta dan bahan-bahan yang dipamerkan
Pameran uji deria bau yang sangat menarik dikendalikan oleh adik Zainol Qayyum
Booth 3 menampilkan eksperimen yang sangat menarik dengan minyak, air dan gula menghasilkan corak yang berwarna warni

Ternyata saya sangat kagum dengan murid-murid saya di SK Parit Baharu dengan kreativiti dan kesungguhannya. Semoga sesuatu yang bernilai telah diperolehi disini untuk digunakan di sekolah menengah kelak. Selamat berjaya semua.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Semoga pelajar cikgu menjadi org y berguna di masa akan datang. Salam kenal cikgu, meh la lawat blog saya http://cararesepi.blogspot.com/. Kalau tak kisah masukkan blog saya dalam bloglist cikgu sekali.

...:Koleksi Lagu Pilihan:...