recent posts

sELaMaT dAtANg kE wEB BloG ciKgu ZaiLaNi

30 June 2009

**Minum Kopi Mahal**

Hujung minggu lepas.. Saya berpeluang ronda-ronda bandar Ipoh.
Cuci mata hujung minggu. Lepas kuliah kat Greentown.
dan bila dah penat tu singgah le kat Starbucks Cafe...
Tengok kat pintu dia tu tertulis HALAL
Nak rasa, macam mana le kedai kopi yang
special ni... Nanti dikata ketinggalan zaman.
Memang saya tak pernah pun minum kat cafe tu.
Dengan rasa tak tau terus le pegi kaunter dan order.
Coffee dan sandwich. Kira ok le....
Bila tengok kat screen di kaunter tu terpapar
RM 24.10 mak oii... terkejut.
Tapi nak buat mcm mana. Bayar je le... Duduk le minum sorang2.
Sambil ushar orang lalu lalang kat Ipoh Prade tu...
Oleh sebab mahalkan jadi saya pun tangkap le.... beberapa keping gambar.
Biar jadi kenangan, jadi ingatan, jadi peristiwa manis untuk renungan dan imbasan
dimasa hadapan. Supaya nanti boleh saya berkata....
"Dah pernah minum kat starbucks"
Namun hujung minggu lepas satu kisah yang menarik le...

3 comments:

:. aYu .: said...

waa..ayu xpnh minum kat situ.. sbb mmg mahal..mana nak cekau duit...huhu

hidayah said...

wah nak jugak kopi mahal

---salam singgahs

Cikgu Zailani said...

Cari pengalaman le pulak... Minum cara org kaya2 walaupun tak kaya.
Kepada hidayah,
bila2 boleh le kita minum sama ye..

...:Koleksi Lagu Pilihan:...