recent posts

sELaMaT dAtANg kE wEB BloG ciKgu ZaiLaNi

31 March 2013

Jejak Sejarah ke Lembah Lenggong

Assalamualaikum...
Mungkin rakan-rakan blogger sekalian lebih hebat daripada saya. Eya  lah... bercuti ke oversea saja. Tapi bagi saya MALAYSIA pun banyak tempat menarik yang belum kita kunjungi
 Hari ini saya berkesempatan melawat ke LENGGONG. Satu warisan dunia yang diiktiraf. Memang istimewa le bagi orang yg menitik beratkan tentang pendidikan seperti saya ni...
 Tersimpan juga ARTIFAK 10 000 tahun dahulu dan manusia yang tertua di Asia Tenggara yang dikenali sebagai PERAK MAN.
 Juga terdapat batuan-batuan yang mungkin kita tak pernah fikir terdapat di MALAYSIA ini
 walau pun saya bukan orang yang mengkaji tentang sejarah tetapi banyak ilmu yang boleh diperolehi disini. Kepada rakan2 yang nak berkunjung ke sini. MASUK adalah PERCUMA

Ini lah sijil yang telah dianugerahkan oleh UNESCO mengiktiraf tempat bersejarah ini
 batu Quartz pun ada


 Sempat jugak posing kat batu besar ini. Namanya lupa le pulak....
Ok di LENGGONG juga ada banyak tempat menarik seperti TASIK RABAN, LATA Kekabu dan sebagainya. Bila dah sampai ke LENGGONG jangan lupa singgah ke KUALA KANGSAR... Bye

No comments:

...:Koleksi Lagu Pilihan:...