recent posts

sELaMaT dAtANg kE wEB BloG ciKgu ZaiLaNi

26 November 2009

Memburu Impian...

Hai... Apa khabar.
Tentu korang semua terdengar lagu latar kat blog saya ni kan. Lagu ni tajuknya Memburu Impian nyanyian Kazar. Ala Bomoh Degawan dalam cerita susuk tu....

Sebenarnya lagu itu yang saya selalu mainkan untuk ceramah motivasi saya. Ia ringkas, ada mesej dan penuh semangat. Memang le saya bukan motivator yang berconsultant yang dibayar ribuan ringgit sejam. Tetapi motif, matlamat, tujuannya sama. Oh ye... Sempena itu saya nak kongsikan lirik lagu ini dengan semua pembaca. Boleh le korang baca... Hayati.... dan renungi. Nanyi sekali pun tak apa. Boleh....

MENUJU IMPIAN… Kazar

Ku jejak jalan yang berliku

Membara jiwaku memburu impian

Ku redah lautan gelora

Biarpun tersadai dihujung dunia

Akan ku tempuhi

Segala rintangan

Biarpun rebah

Kubalut sendiri

Akan ku genggam biar pun hitam

Menjadi milik ku…

Ku mula dengan langkah ini

Menuju sinaran yang abadi


Kalau cikgu2, rakan2 dan sesiapa nak ambik lagu ini dan nak mainkan sebagai lagu motivasi atau apa2 pun.... sila le.
Sebab ilmu yang bermanfaat elok dipanjang2 kan
Untuk dunia dan akhirat.
Bye...........

No comments:

...:Koleksi Lagu Pilihan:...