10 Ogos 2011

Ramadhan Kali Ini


Syukur Alhamdulillah kerana dapat kita bersua lagi di Ramadhan lagi. Bulan yang ditunggu-tunggu dan bulan yang penuh keberkatan ini. Bila bercerita tentang Ramadhan ini bermacam kenangan suka duka, pahit manis, tangis hiba dan sebagainya. Hanya Allah sahaja yang mengetahui tentang peribadi dan isi dalam hati ini.

Bila tiba Ramadhan tentulah kita lebih banyak masa untuk berangan-angan, berfikir-fikir dan mengerakkan minda untuk sesuatu. Ada juga yang buat tak tau... TIDUR je. Tahun 2011 ini saya amat risaukan tentang anak2 murid UPSR saya. Eya lah.. saat genting semakin menghampiri. Masa untuk mengulangkaji suntuk. Tak tau le... Hanya saya boleh doakan semoga mereka boleh STUDY untuk menghadapi UPSR dengan jayanya.

GARPU?... Oh ye... Itu le hasil idea saya sepanjang Ramadhan kali ini. Ia adalah satu idea saya hasil pemikiran diluar kotak fikiran. Berinovasi le... Ia adalah satu cara yang menggunakan kaedah AKROSTIK. Tentu para pembaca nak tau lebih lanjut kan?... Kaedah menginggat. Yang mudah dan senang untuk penukaran unit matematik contohnya dari cm ke m, Kg ke g, RM ke Sen dan sebagainya. Saya akan terangkan lebih lanjut di entry yang lain. Ia masih memerlukan idea yang lebih kukuh.

OK le... Selamat Berpuasa semua
I LOVE U

1 ulasan:

deqlis berkata...

Salam kenai Cikgu, saya dah email alamat2x utk kad Raya Exchange..:-)

wah bagus nie ajar teknik mengingat... klu ada teknik mengira pantas pun harap2x cikgu kongsikan..terima kasih:-)

...:Koleksi Lagu Pilihan:...